Aktualności

Aktualności wymagają aktualizacji!!! – wkrótce będziemy na bierząco.

________________________________________________________________________________________________

DMB 03.03.2012 – Puszcza Zielonka

Rajd Wiosenny 30.03 – 1.04.2012 – Łopuchowo

Zlot Hufca Poznań – Wilda 13-15.04.2012  Łopuchowo

17 PDH była autorem głównej trasy na zlocie Hufca P-ń Wilda. Była wymagająca ale też bardzo przyjemna.

Wyjazd Drużyny Reprezentacyjnej
Chorągwi WLKP

27-29.12.2011 – Warszawa

Wszystko zaczęło się jeszcze w Poznaniu gdzie służyliśmy na uroczystościach, potem trochę przerwy, trochę ćwiczeń, trochę snu i autokarem do Wawy. Tam dużo ćwiczeń dwie uroczystości, na Powązkach i przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Nie obyło się też bez zwiedzania i podziwiania miasta przygotowującego się do Euro 😉 Jednak wolimy chyba Poznań 😛

Biwak Wigilijny 9-11.12.2011 – Murowana Goślina

Uroczy weekend w fajnej szkole w gronie przyjaciół z przedświąteczną atmosferą. Były uszka w barszczu, ryba po grecku, pierniczki i cola, czyli jednym zdaniem: Wszystko to co Siedemnastka lubi najbardziej.

HAL 25.07-06.08.2011 – Jastrowie

Dwa tygodnie w lesie w towarzystwie całego Hufca Chodzież ZHP spędziła nasza drużyna. Wszyscy co byli mogą śmiało powiedzieć, że zostali wiedźminami z prawdziwego zdarzenia. Niektórzy nawet wykazywali poprawiony refleks. Było dużo zabawy i przygoda też była niczego sobie. Masa wspomnień, nowi przyjaciele i dużo nowego doświadczenia. Ale pamiętaj… na ostatni poziom wchodzi sie tylko przez zabicie potwora!

Lednica 3-5.06.2011

„Czuwaj! Harcerska Służba Ruchu Drogowego, czy posiada pan/pani/ksiądz przepustkę?” Czyli jak to pojechaliśmy na Lednice kontrolować ruch na drogach imprezy. Służba była ciężka, ale jesteśmy zadowoleni z wyjazdu. Tak jak planowaliśmy na miejsce dojechaliśmy pociągiem, a następnie rowerami, a całą drogę powrotną przemierzyliśmy rowerami. Podsumowanie: 3 dni, 70 km rowerem, 30 pociągiem, mnóstwo ludzi skontrolowanych i całkiem znośna opalenizna :).

Rajd Rowerowy 14.05.2011

Wyprawa rowerowa na Dziewiczą Górę, okazała się dla nas wyzwaniem! Ruszyliśmy po sprawdzeniu stanu rowerów spod stoku Malty na Gruszczyn… i niemal że od razu zgubiliśmy dobrą drogę. Na trasie bywało różnie, ale pogoda była doskonała, więc i uśmiech nam nie znikał z twarzy. Nie ma to jak sport + świeże powietrze + paru ludzi do których można otworzyć gębę w sobotni poranek.

Majówka z Siedemnastką 29.04-3.05.2011

Jeśli myślisz, że ten wyjazd był tylko kolejnym wyjazdem harcerskim… to chyba nie lałeś tej! Pojechaliśmy do Nadarzyc na działkę drużynowego nie po to by zrobić grilla, ale po to by pokonać własne słabości… oczywiście doskonale się przy tym bawiąc! W programie m.in. były: Wyprawa do Bornego Sulinowa; Spływ kajakowy; Przeprawy nad rzeką. Innymi słowy taka przygoda urywa nogi przy samej głowie! Kogo nie było niech żałuje, bo z „Siedemnastką” zawsze jest dobrze!

HaBeZeta 20.02.2011

Zostaliśmy zaproszeni do Obornik na Harcerski Bieg Zimowy. Zaproszenie przyjęliśmy. Wyruszyliśmy sprostać zadaniu w zaledwie 4-osobowej ekipie. Było sporo wspaniałych ludzi i masa wymagających konkurencji i  choć się tego nie spodziewaliśmy zajęliśmy I miejsce w klasyfikacji. Kolejny sukces i najważniejsze kolejne niezapomniane przygody.

HAZ 2011 „Twierdza Toruń” 28.01-2.02.2011

U nas już taka tradycja, że każde zimowisko jest niepowtarzalne i wspaniałe… Tak było i tym razem!

Spędziliśmy 6 dni w Toruniu, w Forcie IV jak prawdziwi żołnierze! Masa wspaniałych chwil, mniej i bardziej bolesnych, czy to dla ciała czy umysłu.

Razem z nami była zaprzyjaźniona 88 GDSH „Róża Wiatrów”.

WOŚP

Zgłosiliśmy się jako wolontariusze na finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w sztabie naszego hufca Poznań-Wilda.

Zbieraliśmy pieniądze na zakup sprzętu dla dzieci z chorobami urologicznymi i nefrologicznymi.

Finał akcji odbył się 9 stycznia 2011.

Świąteczna zbiórka żywności

Braliśmy udział w zbiórce żywności na rzecz ludzi najuboższych. W dniach 3-5.12.2010 można było przekazać żywność w dwóch, z obstawianych przez harcerzy z naszego hufca marketach, t.j. „Jowisz” przy ul. Rolnej oraz „TAD” na os. Lecha.

Serce dla Lwowa

Braliśmy udział w akcja charytatywnej „Serce dla Lwowa”, która jest pomocą dla Polaków zamieszkałych w dawnych polskich województwach.

Akcją zostały objęte dzieci, młodzież oraz ubogie polskie rodziny, a szczególnie osoby chore, samotne.
Akcja trwła od 18 do 25 listopada 2010.

Biwak Drużyny

W dzień święta niepodległości ruszyliśmy na wyprawę do Kobylnicy. Było nas zaledwie 9, ale i tak bawiliśmy się wyśmienicie. Poznaliśmy tajniki tworzenia latawców i przekonaliśmy się, że aby poleciał musi być nie za ciężki, ale też nie za lekki, no i musi mieć mocne sznurki. Potem weszliśmy w magiczny świat Forresta Gumpa, który to był bohaterem naszego biwaku. Kto by pomyślał, że jest tyle potraw z krewetek ;).

Rajd „Wyzwanie”

Czterech pancernych wzięło udział w niesamowitym rajdzie „Wyzwanie”. Wyruszyli oni samochodem do Rożnowa nie wiedząc co ich czeka. Mimo, że było ich zaledwie czterech zdołali zająć pierwsze miejsce, pokonując lęki, słabości i przeciwności losu. Rajd zasługiwał na miano wyzwania pod każdym względem. Zadania, które czekały na ponad 30 – kilometrowej trasie to m.in. pojedynek paintball’a, spływ kajakiem, lot motolotnią, wspinaczka na ścianę wspinaczkową, i wiele innych. Na rajd trzeba było przygotować film, który znajduje się w galerii.

Zasłużonym gratulujemy

HAL 2010

Obóz spędziliśmy w ukochanym Kaplinie, gdzie przeżyliśmy aż 3 tygodnie ze sobą bawiąc się, śpiewając, śpiąc i czuwając. Wraz z nami był cały VI Szczep, 73 PDH i 66 PDH.

Na obozie organizowaliśmy festiwal indiański, na którym drużnyny prezentowały swoje umiejętności artystyczne. Na pewno nikt z nas nie zapomni robinsonady, na którą to niezapowiedzianie wpadła burza. Wartownia, która powstała w godzinę zaskoczyła nawet nas samych. Odwiedziła nas także telewizja TVN, której pokazaliśmy kawałek naszego harcerskiego życia. No i nasze ukochane kaplińskie kucharki – każdy chyba pokochał je na swój sposób.

I Zlot VI Sczepu

Pierwszy zlot Naszego Sczepu odbył się we wspaniale położonej nieopodal Jeziora Lednickiego, bazie harcerskiej w Imiołkach. Podczas tego zlotu wcieliliśmy się w Cichociemnych. Musieliśmy podrobić niemieckie dokumenty, podając fałszywe nazwiska i zawody, przeszliśmy praktyczne przeszkolenie z kamuflowania się w lesie oraz strzeleckie. W czasie wolnym…. działy się różne rzeczy xD

Namiastkę tych wspaniałych chwil uwieczniliśmy na zdjęciach, zapraszam do galerii.

XXIII Zlot Hufca Poznań – Wilda

Na tegoroczny zlot pojechało niestety mało drużyn. Zlot odbył się w całkiem ciekawej bazie obozowej w Rybojedzku. Po przyjeździe mieliśmy czas na rozgoszczenie się w namiotach i zjedzenie kolacji. Następnie odbył się mały bieg harcerski, a po nim zasiadliśmydo ogniska. Następnego dnia rano odbyła się dosyć spora gra, której celem było uwolnienie księżniczki. Naszej drużynie udało się ją uwolnić. 😀 Popołudniu ,,ŁOSIE” zorganizowały nam HBT-ę. Wieczorem znów zasiadliśmy do ogniska któremu towrzyszyło karaoke. I miejsce na biwaku zajęła 34 PDH.

Biwak w Tucznie

Po długim szukaniu łódki wreszcie dostaliśmy się na wyspę. Tam rozbiliśmy namioty i rozpaliliśmy ognisko.

Upiększyliśmy wyspę zbierając z niej śmieci, porządkując ścieżkę, budując ławki i półki, chłopcy zrobili nawet huśtawkę. Dużo nowych przezwisk powstało wskutek śmiesznych sytuacji z biwaku.

Na wyspę w odwiedziny przybyło kilku gości, a że chłopcy musieli po nich płynąć mają teraz niezłe muskuły.

Jedni z gości zostawali tylko na parę godzin, inni przenocowali.

Myślę, że każdy ma mega dobre wspomnienia z tego biwaku.

Służba w Warszawie

16.04.10 o godzinie 19:30 8 osób z naszego szczepu (w tym sześć z Naszej drużyny) wyruszyła wraz

z Drużyna Reprezentacyjną Chorągwi Wielkopolskiej do Warszawy,

aby w sobotę (17.0410) pełnić służbę harcerską podczas Ceremonii Pogrzebowych

ofiar wypadku prezydenckiego samolotu TU-154M.

*WSAR

Podczas tej imprezy patrol z naszej drużyny uzyskał II miejsce.

W skład ekipy wchodzili:

mł. Piotr Staniewski, mł. Paweł „Kiler” Skrzyński oraz mł. Krzysztof Soboczyński

Gratulujemy!!!

*Rajd Wiosenny

Biwak męczący ale jak najbardziej udany. Organizowany przez 33 PDHż.

Fabuła wszystkich gier była oparta na filmie Disneya ,,Auta”. Zdobyliśmy II miejsce.